Sista dagarna i Sydney

När semestern börjar lida mot sitt slut måste man passa på att bränna de sista resepengarna på kontot. Därför hyrde vi en fiskebåt tillsammans med Keyan, Meike och sju av deras vänner! Djuphavsfiske är inte alls som fiske med kastspö, reven är mycket längre och man låter ett sänke sjunka hela vägen till botten. När fisken sedan hugger, får man veva länge innan den når ytan! Vi var ute en dag när det var molnigt och regnet hängde i luften, men vi hade tur och kom undan med en liten regnskur. Vattnet var väldigt klart och in mot land såg vi en dubbel regnbåge, det var mycket vackert! Jag fångade åtta fiskar, varav tre var red snappers och två flatheads. Vad de andra tre fiskarna var har jag ingen aning om. På kvällen hade vi fisk-BBQ på takterrassen på Keyans pappas hotell. Takterrassen hade utsikt över Harbour Bridge och fisken smakade fantastiskt!


När man är i Sydney måste man passa på att åka till Blue Mountains regnskogsstigar och titta på vackra utsikter och vattenfall. Mycket till utsikter blev det inte denna gång, eftersom dimman låg tät och regnmolnen kom och gick. Regnet gjorde å andra sidan att vattenfallen var ovanligt livliga och dimman blev väldigt fin på bild.


På måndagen åkte vi på en surfutflykt då vi besökte en av södra Sydneys vackra stränder. Där surfade vi i fyra timmar med ett gäng andra turister och en trevlig instruktör från Nya Zeeland. Jag förbättrade mina surfskills betydligt och Helen lyckades surfa på en mer avancerad bräda. Dock blev vi båda överglänsta av surfinstruktören som surfade på huvudet...


Vårt sista äventyr i Sydney var att hoppa fallskärm i Wollongong, något jag aldrig hade föreställt mig att jag skulle våga, men alltid drömt om. Helen och jag bokade tandemhopp med instruktör och jag kände mig nöjd med att jag i alla fall inte behövde hoppa själv. Jag var väldigt nervös när vi kom upp i luften, men på något sätt släppte det när jag satt i flygplansdörren 14.000 fot över havet och från den stunden var det galet roligt! Efter fritt fall i 60 sekunder, fälldes fallskärmen ut och jag seglade runt över Sydneys långa stränder.


Det har varit en fantastisk semester och jag längtar redan tillbaka. Nu ska wombaten åter gå och lägga sig i sin lilla jordhåla, tills den återuppväcks nästa gång...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Frillan påminner lite om Maria Abrahamssons backslick... Det kostar att ligga på topp!

2011-01-18 @ 08:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0