Snygga vyer och knäckebröd

Nu är det måndag igen och jag kan se tillbaka på en ganska fullspäckad helg. Klockan 08:45 på lördagmorgonen stod omkring 100 morgontrötta studenter på campus, väntandes på bussarna som skulle ta oss till Botany Bay. Anledningen till detta var att "fältstudien" är ett obligatoriskt moment i kursen "The Marine Environment" och utgör 20% av examinationen! Jag tyckte att utflykten på det hela taget var väldigt trevlig, trots att jag var tvungen att svara på några enkla frågor om ekosystem och vattentransport. Det var dock tur att jag tog med min jacka, för det blåste stormvindar vid kusten. Jag har aldrig varit med om något liknande! Men snyggt var det i alla fall...




På lördagskvällen firade vi att Jeremy fyllde 21 med en stor hemmafest, vilken lyckligtvis inte hölls i vår lägenhet, utan hos en god granne.

På söndagen åkte jag till IKEA med Anthony, en austalier som var utbytesstudent på KTH förra terminen. Där gick vi och var nostalgiska över svenska möbler och Anthony övade på sin IKEA-svenska genom att försöka uttala alla möblernas svenska namn. Vid utgången köpte vi ett storpack svenska köttbullar med lingonsylt och ett gäng Leksands knäckebröd. Köttbullar smakar aldrig så gott som efter fyra månader i Australien!

Sköt om er därhemma!


Kommentarer
Postat av: helena

2009-09-28 @ 13:14:33
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: helena

Eller "Köttbullar smakar aldrig lika bra som i sällskap av en Australiensisk snygging"?



Idag har jag köpt upp nästan alla mina pengar på skor. Suck...

2009-09-28 @ 13:16:00
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Agneta

Det gäller att hänga med på evenemangen. Kursplanen i marinbiologi verkar vara särskilt ansträngande;D

IKEA tycks ha allt man kan begära - tom. Leksands knäcke.

2009-09-28 @ 16:07:46
Postat av: Emelie

Helena, dina nya skor ar supersnygga! Vanta bara tills jag kommer hem, da far du allt gomma undan dem... Knackebrodet ar supergott, jag ater det varje morgon till frukost med cheddar pa. Precis som hemma! :D

2009-09-29 @ 03:40:57
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Helena

Tell me 'bout the salsakväll!

Puss!

2009-10-03 @ 09:44:09
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0