Aboriginsk dans och sandstorm!

Nu ska ni få höra!

Igår var jag var på operahuset och såg en aboriginsk dansshow med Evelina och två av hennes vänner. Interiören på operahuset var något av en besvikelse, det såg mer ut som en nedgången biograf än en konsertlokal. När showen väl började kände jag mig lite skeptisk, dansarna sprang runt på scenen och viftade med kvistar till konstig musik. Dock var detta bara början och showen blev bättre för varje minut som gick. Jag har aldrig sett dansare med sån kroppskontroll, de var typ 10 gånger bättre än bounce. Då är det bra. Showen innehöll både aboriginsk kultur och samhällskritik, med många starka nummer om hemlöshet, kriminalitet och utanförskap. Kulturdelen var desto muntrare med fantastiskt välkoreograferade imitationer av djur. Det är gammal tradition att aboriginer imiterar djur under högtider och andra festligheter. Ungefär som att vi imiterar små grodor på midsommarafton. Fast bättre.
 
Efter showen åkte jag hem till Evelina och sov på hennes soffa - det är bra att känna någon som bor i stan! När vi vaknade imorse var hela staden täckt av ett tjockt dammlager och luften var som en solid, brandgul vägg. På teve sade de att det har kommit en sandstorm från "The outback" och de varnade för att låta små barn gå utanför dörren. "Ärsch, jag är ju inget småbarn och lite bronkit har väl ingen dött av?", tänkte jag och åkte till skolan. Här ska ni få se vilka balla bilder jag tog imorse och på campus:




Häftigt vad? Sånt här ser man inte i Sverige. Nu har stormen lagt sig och himlen har återtagit sin vanliga klarblå nyans.

Det var allt för denna gången.
Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Helena

Eeh... Emelie... Jag tror faktiskt det finns människor som dött av bronkit...

2009-09-23 @ 10:13:57
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Emelie

Så sant Helena, men oroa dig inte, jag klarade mig hela vägen hem utan att få bronkit! :D

2009-09-23 @ 11:59:03
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Agneta

Ruskigt värre!

En stor snusnäsduk, medicinskt andningsskydd eller huckle kan kanske vara läge att införskaffa som skydd mot närkontakt av diverse slag?

2009-09-23 @ 22:40:45
Postat av: Emelie

Haha, jag såg faktiskt ett gäng asiatiska studenter som bar munskydd. Men nu är ju dammet borta, så jag kan lägga pengarna på kaffe istället! :D

2009-09-24 @ 03:23:03
URL: http://wackywombat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0