Oktoberfest!

Nu ska jag berätta om årets största, bästa och mest studentikosa fest - Oktoberfest! Redan klockan fyra på eftermiddagen ringlade sig kön till UniBar ca tvåhundra meter uppför campus. Jag såg till att vara där tidigt och hoppades på att komma in före klockan fem, då de börjar ta inträde. Detta misslyckades fatalt, då kön tog över två timmar. Detta var dock inte helt fel, eftersom jag hann ta mig hem, byta om, sminka mig, göra fem gurkmackor och återförenas med mina vänner i kön, som förstås blev överlyckliga av mina mackor. Väl inne på oktoberfestområdet köpte vi ett gäng öl och minglade runt bland de otaliga dansgolven.



Fullt med folk var det också och de australiska killarna flockades kring mig och Evelina (den blonda). Av någon anledning är svenska tjejer jättepopulära här i Australien. Men som ni vet är jag ju väldigt kräsen och Evelina har pojkvän hemma i Sverige, så det var nog många som blev besvikna. Vi hade i alla fall en jätterolig kväll och det var faktiskt värt att köa i två timmar för att komma in.

Efter att ha vilat upp mig under fredagen var jag på topp igen inför lördagmorgonens fältstudie med "The Marine Environment". Denna gången bar det av till Port Hacking, där vi åkte och tittade på olika slags deltan med en båt. Vädret var sttrålande och jag fick lite färg på kinderna efter förra veckans regn. Ni har ju redan sett en massa snygga vyer från Australien, så istället för att lägga upp ännu en sådan, ska ni få se en fågel jag hittade vid kajen.




Fin vad? Den ser väldigt dunig och gosig ut, men jag vågade inte gå för nära. När jag var fyra meter ifrån den började den stirra intensivt på mig som att den tänkte attackera. Så jag backade långsamt undan...

För övrigt har helgen inkluderat mysiga filmkvällar och strandpromenader, vilket jag ser som en bra uppladdning inför de nästkommande fyra veckornas intensiva tentaplugg.

Det var allt för denna gången! Stora kramar till alla, så ses vi snart.


Kommentarer
Postat av: Helena

Lilla gullefjun!

Jag tror fåglisen stirrade på dig för att den så förfärligt gärna ville följa med dig hem och flytta in i min lägenhet. Den får gärna det för mig =)



Gurkmackor... Var det såna som du åt när du skulle bli 'vegan'? Jag hade för mig att du inte tyckte dom var nån hit... Men jag kan tänka mig att dina kompisar blev glada (och kanske fick en bättre fylla än om de oktoberfestat på tom mage=) Bra med nära hem ibland!

Massa pussar

2009-10-19 @ 08:36:16
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Agneta

Söta glador. Svårt säga vem som har vackrast fjäderskrud, ni eller jogeln. Och i min värld finns det ju två speciella prinsesspinglor, gissa vilka....?

Kram, mor

2009-10-20 @ 20:48:59
Postat av: Emelie

Haha, jag och Helena forstas. Jag gillar dig med mamma, det vet du! Jag ska aven passa pa att saga att labtestet jag hade imorse gick jattebra, fick 29/30 vilket ar mycket battre an forvantat! :D

2009-10-22 @ 02:18:19
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Your Uncle Hakan

Hej pluggis, roligt ser nimut att ha det och roligt ska ni ha, det är det livet går ut på när man är ung. I min ungdom fanns ingen blogg, ingen möjlighet till att utbytesstudera men roligt har jag också haft det i mina dar. Ta vara på livet



Hälsningar från

Uncle Håkan

2009-10-25 @ 12:19:51
Postat av: Helena

Nu drar jag till varmare breddgrader! Kommer antagligen inte blogga eller smsa för det är rätt dyrt, så vi hörs om en vecka, sötsyster!

PUSS!

2009-10-26 @ 22:17:47
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: helena

Nytt inlagg pa bloggen!

Allt ar bra!

Saknar dig!

Puss!

2009-10-29 @ 21:17:01
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0