Darling Harbour Fiesta

Jaha, då var det lördagskväll igen! Just nu öser regnet ned utanför mitt fönster, så jag har inga ambitioner att gå utanför dörren. När vi snackar ösregn här i Sydney så är det inte vanligt svenskt ösregn utan ÖSREGN med både kursivering och versaler. Så i stället för att gå ut och blöta ner mig tänker jag spendera kvällen i min dators goda sällskap.

Igår var det fredag och på fredagar ska man ju gå ut. Så vi gick till Darling Harbour. Där pågår just nu en colombiansk festival med massor av liveband som framför låtar med svängiga, latinamerikanska rytmer. 



Dock började det regna mitt under konserten, så vi förpassade oss till Cargo Bar, ett av mina absoluta favoritställen i Sydney. Där hade de en bra DJ kvällen till ära, så dansgolvet var fullt av utbytesstudenter.

Idag, lördag, har jag gjort återbesök i Chinatown. Där köpte jag ett par flipflops eller thongs, som de kallas här. Jag köpte också ett par aborginska väggbonader som nu pryder mitt spartanskt inredda studentrum. Efter shoppingen gick vi och tog en fika på ett mysigt kinesiskt café. Döm om min förvåning när en stor drake med buller och bång kommer in genom dörren!



Så ser en kinesisk drake ut. Då vet man det. Wow.

Det var allt för denna gången, nu ska jag sätta på en film!


Kommentarer
Postat av: helena

Jag tycker drakarna på den övre bilden ser farligare ut än den på den undre... Åtminstone för de icke ont anande männen... :o

2009-10-06 @ 09:16:12
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, jag ar val ingen drake heller! Fast jag haller med om att den kinesiska draken ser ovanligt gosig ut for att vara en drake.

2009-10-08 @ 02:53:36
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Helena

Men hallooo man brukar ju kalla kvinnor för drakar! Dooh! Särskilt såna som slukar män på löpande band =D

2009-10-08 @ 11:17:51
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Agneta

Big head, but short body and tiny legs;p

2009-10-08 @ 11:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0