Det är över nu...

... som Gyllene tider brukade sjunga. Tentaperioden har äntligen nått sitt slut och jag kan nu se fram emot att åka på en hel månads upptäcksresa här i Australien!

I helgen möttes de utbytestudenter som fortfarande är kvar i Sydney på Hugo's för en sista måltid. Dock inte bestående av oblat och vin, utan pizza och blandade drinkar. Stämningen var hög med lite sentimentala inslag, många avsked togs och på ett sätt känns det lite konstigt. Några av dem tror jag visserligen att jag kommer att träffa igen, men flertalet kommer jag nog aldrig att återse. Lite knasigt, men livet går vidare.

Idag fick jag lite försmak på Sverige när jag tog en fika med Johan Sanderoth, en god vän från KTH. Han utbytespluggade här för två år sedan och har precis blivit klar med sin examen. Så där i glappet mellan studentliv och arbetsliv, passar det ju fint att göra en nostalgitripp till Sydney!


Nu har jag packat ihop mina väskor och imorgon bär det av till barriärrevet!
Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Tess-Angelica

Oh Härligt! Ha det super!! Kommer du att fortsätta skriva här?

2009-11-17 @ 15:06:34
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag vill också!!

Här bara regnar det...

2009-11-17 @ 15:45:59
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag ska försöka uppdatera er under resan, men det kan bli lite svårt eftersom Australien inte ruíktigt har förstått det där med infrastruktur... Internet är ibland väldigt svårt att få tag på. Men jag ska göra mitt bästa!



Helena, frukta inte, snart kommer jag hem och lyser upp vintermörkret med min gyllenbruna hy.



Vi ses snart!

2009-11-18 @ 00:06:07
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Pappa

Ha de så himla bra, och hälsa alla snygga fiskar från mig... Du har gjort dig förtjänt av en underbar månad,,, Sen börjar verkligheten i Sverige igen, bra för oss...

2009-11-18 @ 10:02:34
Postat av: helena

Jag kollade just flygbiljetter till Cairns... 15000 över nyår =) Man blir ju en smula sugen när man hör berättelser om sköldpaddor och hajar. Kanske kan vi ta en tripp i december nästa år?

Puss!

2009-11-19 @ 16:44:54
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det later ju kanon, det far vi definitivt gora! Vi kanske till och med kan ta dykarcertifikat, det finns manga olika erbjudanden och prisklasser. Jag har hort att det ska vara riktigt bra!



Vi ses snart!

2009-11-27 @ 08:31:35
URL: http://wackywombat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0