Besök från Melbourne!

Nu är det dags att damma av den här bloggen, det har ju gått en hel evighet sedan sist jag skrev något här! Anledningen är att jag har haft en hel del skolgrejer att ta itu med såhär i slutet av terminen, just nu är jag mitt uppe i en treveckors tentaperiod. Men som alla vet kan man ju inte plugga hela tiden, så nu ska jag berätta vad som hände i helgen. Då kom nämligen Elin och Olof som utbytespluggar på Monash i Melbourne och hälsade på mig här i Sydney. Eftersom jag precis var klar med min första tenta, bestämde jag att jag fick vara ledig hela helgen och visa dem staden. I fredags gick vi en långpromenad från Operahuset, genom Hyde Park, ända bort till Paddington som är mitt favoritkvarter här i Sydney. På kvällen gick vi ut och åt thaimat på en av Randwicks många mysiga och studentvänliga restauranger. Lördagen spenderades på Bondi Beach, där jag och Elin stekte i solen och Olof passade på att fila på sina surfarskills:





Söndagen spenderade vi på det mysiga caféet Ampersand (&) där vi pluggade programmeringsteori över en varsin kopp kaffe. Efter bara några minuter förstod jag konceptet rekursion, något jag kämpat med under hela terminen. Tur att man har smarta kompisar! Nu har de åkt tillbaka till Melbourne, men vi ses igen den 18 november. Då börjar Road Trip Australia!

Nu ska jag snygga till mig, det är ju fredagskväll!
Puss och kram!


Kommentarer
Postat av: pappa

Bra att ni roar er och kan plugga samtidigt! haer pa lanta regnar det just nu, men solen kommer nog tilbaka i morgon... Annar e allt bra!

2009-11-06 @ 10:31:00
Postat av: Emelie

Lanta ar val bra i alla vader? I varsta fall kan man ju ta en heldagsmassage... Jag tycker inte alls synd om er! :P

2009-11-07 @ 01:06:33
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Tess-Angelica

Vad gullig du är! Tack för all uppmuntran!

När kommer du hem föresten?

Jag är hemma över nyår :)

<3

2009-11-12 @ 07:34:38
URL: http://tessangelica.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag kommer hem den 18 december, sa jag ar ocksa hemma over nyar. Vad roligt det ska bli att ses! Jag vill ju veta allt om ditt aventyr i Ryssland :D

2009-11-13 @ 05:05:56
URL: http://wackywombat.blogg.se/
Postat av: Agneta

Snacka om matchning!

Elin i bikini & Olof med bräda, shorts och tröja - allt i samma style.

Skönt att du har så snyggt sköna, smarta och trevliga kompisar!



Kram till er alla, mor

2009-11-13 @ 12:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0