Australisk tentaperiod

Efter två veckors intensivt pluggande börjar kaffedimmorna lättna och jag har återigen lite tid att ägna åt bloggen. En tentaperiod i Australien är mycket olik en tentaperiod på KTH. När solen steker och det är 36 grader i luften är det inte helt enkelt att sitta i biblioteket och vara en flitig student. Men jag har i alla fall gjort mitt allra bästa och hoppas på att det ska vara tillräckligt. Som utbytesstudent är det väldigt svårt att veta hur man ska studera inför tentorna, min gamla taktik med att lära mig av extentor har inte fungerat, då det helt enkelt är väldigt svårt att få tag på gamla tentor. Så jag har helt enkelt improviserat, vilket nog är en bra erfarenhet.


Nu återstår bara en tenta i biofysik och eftersom den inte ska skrivas förrän på tisdag, tillåter jag mig att vara lite ledig och plugga halvdagar. Det känns kanon att kunna varva ner lite inför semestern! På onsdag bär det av till Cairns där jag ska träffa Elin, Olof, Mariann och Jocke som också utbytespluggar här i Australien. Det ska verkligen bli kanon!

 


Kommentarer
Postat av: Pappa

Börjar du inte bli lite brun.... Ser bra ut!!!

Det är inte bara insidan som räknas!

2009-11-13 @ 09:48:17
Postat av: Agneta

Sööööt!;p

Önskar att du får sköööna helgdagar och en bra avslutning på terminen.

Puss & kram, mor.

2009-11-13 @ 12:21:27
Postat av: Agneta

Lycka till!

Nu är det tidig morgon för din terminsavslutande tenta. Vi tänker på dig och önskar dig allt gott!

Hoppas du får en upplevelserik rundresa i Aussie.

Kram från mor & far

2009-11-16 @ 21:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0